Jason Mraz punya pasal 2…

05Apr09

sambungan dari entry Jason Mraz punya pasal…

“bang, tiket de lagi?”, aku

“tadi abang suruh sorang masuk dulu korang xmo, ko pegi ikut cina tu buat ape…abang baru je jual 2 tiket tadi, kalo ko tunggu tadi da dapat masuk da…bla…bla…bla”, brader jual tiket

panjang pulak jawapan brader ni, x pasal2 kene leter, nyesal aku tanya…

tetiba uncle cina tadi muncul kembali…aku dengan excited meluru ke arah dia

“uncle, xde pun tiket kat atas”, aku

“tadi baru dua budak cina lepas…itu budak datang dari johor, dia bayar sorang seratus”,balas uncle tu sambil membawa kami keatas kembali…

“x boleh, kitaorang dah try maaa…”, aku

“lu kene gulung itu duit, bagi sama itu penjaga pintu”, uncle

guna cara kotor rupanya uncle ni, disebabkan dah x tahan dengar sorakan dari luar je, kitaorang follow…sampai kat entrance atas, uncle tu jalankan kerja dia…

“lu olang tunggu sini dulu”, arah uncle tu

dari jauh aku nampak uncle tu berborak dengan penjaga pintu, mula2 penjaga pintu depan…pastu penjaga pintu hujung, seakan tidak berhasil dia kemudiannya kembali kepada kami yang dari tadi sudah bersedia dengan gulungan wang kertas RM100 setiap seorang, kemudian uncle tu bawak kitaorang ke pintu satu lagi…

“tadi lepas ma, itu 2 budak cina, datang dari jauh, dari johor…dia gulung duit seratut, pastu dia ada bagi uncle duit minum”, cerita uncle

aku dan kobe saling berpandangan…

kami berhenti di pintu stadium paling belakang, uncle tu terus bertanya pada penjaga pintu, namun respons negetif yang diberikan…dia bertanya lagi pada sekumpulan orang, yang rata2 memakai tag khas, all excess barangkali, kali ni agak lama…

sementara itu aku dan kobe bermesyuarat…

“aku rasa kita balik je la pis, kalo dapat masuk pun, nanti kalau kat dalam diorang check ticket camne?”, kobe

“erm”, aku

“nak bayar uncle ni lagi, ntah brp dia nak”, tambah kobe

“erm”, aku sekadar mengiyakan

uncle tadi kembali, seakan dapat membau jawapan darinya…kobe mencelah

“bla…bla…bla” ,kobe

selepas berjabat tangan dan mengucapkan terima kasih kami pun beredar dari situ, dengan peluh yang membasahi baju dan hati yang sungguh lara dan kecewa aku menuruni anak tangga…

tapi aku x putus asa

“lagi 5 minit be, kalau xde gak kita balik”, aku

kobe yang mulanya membantah hanya menuruti kehendak aku…aku menuju ke kaunter tiket, memancing simpati dari penjual tiket yang tidak berperasaan itu…aku mundar-mandir di hadapan stadium lalu menyapa kakak yang bertugas menyapu sampah disitu…

“kak, boleh bagi akak punya tag x?”,aku

hanya senyuman yang dibalasnya…aku menghampiri kobe yang sedang rancak berborak dengan seseorang

“dapat x?”, kobe

“kenapa lah dalam banyak2 orang, kite yang terpilih x dapat masuk?”, rungut aku

“jom balik ah…”, kobe

hampir sejam lebih kitaorang berusaha cari tiket, masing2 dah berpeluh2, dah penat, kitaorang meninggalkan kawasan stadium…sempat aku menoleh ke belakang utk kesekian kali(macam babak dalam drama tu), manelah tau brader atau uncle tadi memanggil memberi perkhabaran gembira…namun aku hampa, kali ni benar2 hampa, tp x bermakna aku dah putus asa…semua yang aku jumpa sepanjang perjalanan ke kereta aku tanyakan pasal tiket, sampai di kawasan parking kitaorang singgah beli air, walaupun beharga RM2 setiap satu, demi menghilangkan rasa penat dan dahaga kitaorang beli gak, hanya mencarut dalam hati je, bukan sedap pun…

perjalanan ke kereta benar2 menduga kekentalan mental dan fizikal, sorakan dari dalam stadium masih jelas kedengaran, kecewa x terkata, nasib badan, lemah lutut ni turun naik tangga…aku tekan kunci kereta…dgn x semena2 irama i’m yours berkumandang…@#$%^demn&*()_+!

“i’m yours la sial, kita tunggu lagu ni habis baru kita blah”, kata aku kepada kobe

kitaorang menari2 riang sambil sing along, walaupun x dpt tgk live, kitaorang dapat dgr live! hati yang kecewa tadi terubat sikit…tiba2…lalu 2 couple cina yang berpakaian agak formal dihadapan kitaorang…aku menghidu sesuatu…lalu aku ringankan mulut…

“you ade tiket x?”, aku

2 couple cina tu berhenti, membuat jantung aku kebas…

“u ambil la ni…”, kata seorang dari mereka

“thank u, thank u”, balas kami

“tonight is your lucky night, enjoy you night”, kata dia lagi

adrenalin memuncak kembali, lagu i’m yours sudah separuh berlagu, tiket sudah berada dalam genggaman, kitorang berlari menuju ke atas kembali, xde apa yang dapat memisahkan kami dengan jason mraz lagi, sampai di entrance kami tunjukkan ticket, camera pulak xleh bawak masuk, penjaga pintu yang sengal tu suruh aku tanggalkan battery ngan memory card, dalam keadaan kalam kabut aku cuma bagi kat dia memory card, heheheee, dah tentu2 aku ade memory card lebih dari satu…heheheee, masuk dalam stadium je lagu i’m yours dah habis, sengal punya penjaga pintu!…jason mraz mengalunkan lagu yang terakhir utk malam tu…x kisah lah…tiket free je pun…habis je lagu

“we want more!, we want more!, we want more!”, sorak penonton

jason mraz mengalunkan 3 buah lagu lagi, uyeaaahhh!, aku beralih dari satu tempat ke tempat yang lain nak dapatkan angle best nak snap gamba sebab kitaorang jauh dari pentas, paling atas sekali lak tu, FREE SEAT…walaupun penat, berpeluh2 dan lenguh lutut nak hunting ticket…kitaorang rasa berbaloi dan puas, selama ni sing along bile dengar cd ngan radio je, kali ni dapat sing along live! tiket free lak tu beb! walaupun hanya sekejap…

kalaulah jason mraz tau betapa susahnya kitaorang nak dapatkan tiket…

dari cite aku ni, ape kata korang cuba simpulkan dan nyatakan apa pengajaran dan pelajaran yang patut aku dapat dari kejadian ni…nanti aku ulas ape yang korang tulis…

btw cite ni ade sambungan, sikit je lg…he he he

*klik sini tuk cerita dari kobe noob lak

____________________________________________________________

Amri & Ekin, Kuala Kubu Baru, Selangor



“alamak hujan”, kata kami

“tunggu dulu, kejap lagi berhenti”, balas am dgn confidentnya…

tanpa disangka2 ptg tu hujan berhenti, pe ilmu korang pakai ni? kene blajar ni…maka ptg tu potraiture berlangsung dengan jayanya, couple sporting tahap dewa, dewa pun kalah, to ekin+am congratulation dan selamat pengantin baru, syok shoot korang

aku dgr2 korang baling baju atas bumbung…betul eh?

kali ni aku ikut Mukhriz Latif, thx brado!

-keep moving on!-



23 Responses to “Jason Mraz punya pasal 2…”

  1. gigih bangat loa… tapi takpe.. berhasil. tapi, kalo nak p masjid dengar ceramah ustaz femes2.. kene bayar tiket sume.. full plak.. korang nak buat cam ni gak tak? cam nak tgk jason mraz ni gak tak..hahahhaaaa… renung2kan..selamat beramal..hakhak..kimeks. huermm.. projek senyap jek..kawan2 saye da ada yg bertanye.

  2. 2 alip

    lerghh… ko letak gambar kawin.. awat x letak gambar mase kat konserto tu… hahha masuk free siot…

  3. 3 reeziana

    haaaa…….dpt dh
    hahha
    nk ckp aper eakk..
    hikhik
    tulh nex time preparation is very important…
    ader kaitn ker..?

  4. 4 aie

    wowowo gua suka gambar 2

    so marvelous beb!

    bila mau TT ni kita ni wei?!

  5. 5 kobe

    kahakhaa…noob satu kali…ada sambungan lagi…pergh..
    lu bole wat filem ah beb…bende nie bole buat filem

  6. hahaha. gila kental korang dua nih. power power.
    itulah tandanya, berkat kesabaran🙂

    p.s. gmbr u dah best2 skang! bangga! bila mau fotoshut?😛

  7. aku suggest ko beli tiket awal2 lagi … sebab awal2 selalu tiket murah .. .sampai sana mmg susah …

  8. susah nak dpt tiket (sambungan sket)

  9. 9 ekin

    wuhuuuu~
    akhirnye stlah lama tguuuu~
    hehe~
    hapeap,bile mawu lepak sam lagik?~
    kite layan pau lagi mawu?~
    huhu~

  10. ah!tibe2 ade sambungan.
    klimax dah tercapai,tapi masih terselit lagi sambungan.
    lempang kang.

  11. 11 bak

    dah maju siot skangnihh.
    better than ever!
    staill weyhH!

  12. jason mraz dah lupe bile dia dtg malaysia….tp lu pnye cite ntah bile nk abis asik continue jek….hehehehe!!! laayyyaaannnnn….

    pix makin hot ooooo….caya2!!! serius nice…;)
    tp gua lg hot bersuara sengau2 basah dlm konti ERA….hehe!!

  13. re : lebih kurang mcm band members jgk la…sbb dlm radio x nmpk muka…haha!!

  14. Ya cun bro… bila nak lepak skali?

  15. semangat kental duhh… cayalaa;)

  16. heheh dh lama ke konser nih? mcm tk tau pon die dtg sni..haha..mmg dh tua sbb tk amik pusing psl artis astis skrg ni🙂

    btw, sila la buat matern..touch org laki beda sket kekdg dgn touch om pompuan🙂

  17. dok umah lagi besh ahahah…dh boleh komen dh blog angah cube la

  18. nie comment bnyk2 nie confirm lu paksa diorang…klu yg ada org nak coment..wakakaa

  19. salam…
    yg tny psl frame tu kn…
    ade kat link ni…
    nnt u visit la yek..
    http://mysweetpalace.blogspot.com/search/label/frame
    tq…
    n come again… =)

  20. sgt gigih… gud2!!!

    akhirnya berjaya melihat Jason Mraz dari jarak 300meter.. kipidup

  21. hahahaa…best baca kesah ni…gelak sorang2 bacanya…member rumah saya p konsert ni…ngan yanniz…tp beli tiket halal la…diorg de ajak saya p gak…tp saya sayang duit…hahahaha… ;p

    erkkk…amri??? ni kawan zaman sekolah menengah saya nieh…dah kawen dah dia…tahniah2…🙂

  22. nurli3y
    thx baca…konsert dia best la

    sekolah kat kkb ke?

  23. yup…dari darjah3-tingkatan 6bwh(sekejap je…hehehee) sekolah kat kkb…
    fmly pun skrg still duduk kkb lgi…🙂


Leave a Reply

