PhotocampIII besh!

05Feb09

seperti yang aku announce kat fp, start from 2009 wordpress akan jadi my official photoblog, selalu2 la singgah sini yeh!

…dia kata aku peserta…aku confuse kejap, lalu tertanya2, then aku menggagau, panik kejap, rupanya SN suruh aku jadi peserta, dalam masa yang sama tolong2 mas, fasi secara part time, peserta secara fulltime…

utk 1st entry tahun 2009 ni aku mulakan dengan entry photocampIII

“bawak baju utk seminggu”, moqh cakap
“satu hari 2 baju, kau kan cepat busuk”, kata mas

dalam kepala nak bawak macam2, bantal, selimut, torchlight, aku mmg dr dulu kalo g camp suka bawak mcm2 barang, malas nak pinjam2 ni, penuh gak la satu beg balik kampung tu, hari tu pagi2 lg aku dah bertolak ke rumah moqh kat seri kembangan, takut kene tinggal, dak2 ni kadang2 kejam sikit, tp pg tu dorang yang lewat, sempat gak la aku jogging 2,3 round kat area situ, stamina kene jaga beb, baru solid, hahaha, sampai je kat agrotek hulu langat parking semua dah penuh, peserta ramai yang dah sampai, bersemangat betul nih, pagi tu aku jaga kaunter pendaftaran dengan mas, mas hari tu nampak bergaya dengan sweater puma biru kuning yang melekat erat di tubuh nya, oh lupa beserta fendora ala2 alicia keys, hehee

pagi tu ada pembahagian kumpulan, at 1st aku igt aku datang sebagai fasi, moqh dah cop aku suruh tolong2 dia, then SN suruh tolong team lain, aku pilih team mas, lps kenal2kan diri lecture pertama pun start, bila sampai sesi asah mata mas suruh aku shoot sekali, dia kata aku peserta…aku confuse kejap, lalu tertanya2, then aku menggagau, panik kejap, rupanya SN suruh aku jadi peserta, dalam masa yang sama tolong2 mas, fasi secara part time, peserta secara fulltime, hahahah, asah mata hari pertama ada dua, sebelah pagi agak simple yg sebelah ptg lak ada tema, kitaorang pilih tema pengukir batu nisan, horror x? hahaha, hasil 1st day not bad, we got good comments masa critic session, cuma 1st day ni most of participates blur lagi pasal pengarahan dan visualisation

2nd day ada rombakan kumpulan, kumpulan dikurangkan dari 7 menjadi 6, aku tercampak ke kumpulan udey, sampai hati ko buang aku mas…hehe, teruja aku dapat join group udey, dapat ceduk ilmu dari dia, 2nd day punya asah mata lagi mengancam, pagi kitorang shoot bertemakan ikram si bujang terlajak, sape lagi mampu bawak watak bujang terlajak kalo bukan udey, dia mmg terbaik bab2 berlakon ni, ptg tu lak semua orang asah mata dengan tema yang sama, gothic, yg hampeh petang tu perut aku wat hal, angin berbunyi2, hari tu group aku x g lunch x sempat, tp selalu kalau x makan ok je, sebab turun naik bukit kot, nasib baik aku boleh tahan, habis je asah mata gothic aku terus meluru ke toilet, lega…critic session malam tu group kitaorg paling dapat byk laughter, mane xnya tgk aksi udey sebagai ikram sebagai bujang terlajak, korang kene tengok slideshow kt sini , gamba gothic kitaorg pun orang gelakkan, mmg kelakar pun, haha, hantu ditinggalkan kat tengah jalan oleh suaminya, nasib baik x kene hentam dengan SN n the gang

3rd day lagi mencabar dan menarik, a night b4 kena cabut undi tuk asah mata punya tema, kitaorang dapat tema ‘jiwa kacau’, lain2 tema yang ada antaranya puteri gunung ledang, akademi fantasia n kerja kotor, bincang punya bincang akhirnya kitaorang come out dengan idea seorang bapa yang terpaksa menghadapi kerenah anaknya yang bermasalah, jalan cerita dah mantap, sape nak jadi bapak? sape nak jadi anak?, pelakon utama dah tentulah udey, bapak?, abang Rudzuan, muka dia mmg kene dengan watak tu, pastu watak kawan udey merangkap pengawas yang makan suap, hahaha, dibawa dengan berkesan sekali oleh aku, hahah, berkesan ke?, x pasal2 kene balik umah udey pagi2 buta cari baju sekolah ngan baju pengawas, ade pulak tu, kumbah baju2 lama, ade lak saiz aku, walaupun ketat kat pinggang aku gagahi jua, hahaa, asah mata kali ni best, lokasinya bersebelahan dengan lokasi ikram bujang terlajak, kitaorang xde masalah nk cari lokasi sebab rumah seorang ahli kumpulan kitaorang, abang wan dekat area situ je, cakap je nak apa semua ada, motor old school pun dia boleh supply, pagi tu kitaorang macam buat pengambaran drama, habis shoot scene kat rumah kitaorang shoot scene dekat sekolah, x pasal2 aku ngan udey jadi budak sekolah terlebih besar, hahaha, sempat gak kitaorang shoot dalam bas sekolah, thx kat makcik bawak bas tu!, tp scene kat sungai kitaorang x sempat buat, x cukup masa, hari ke3 tu hari last so critic session dibuat tengahari

3rd day ni will determine weather group lulus atau gagal, so semua group pulun habis habisan, semua nak buat yang terbaik, nk jadi best group, bila time critic session semua tayang hasil masing2, rata2 semua kumpulan best, kebanyakannya mengaplikasikan apa yang diajar selama hampir 3 hari kat sana, and again our group ‘digelakkan’ lagi, group kitaorang walaupun buat tema jiwa kacau tp org still gelak, mayb sebab karekter dalam cerita kitaorang hidup kot, lagi2 pengawas yang nampak mcm pengetua, hahahah, perasan, byk gamba yang SN and the gang suka, setiap kali dorang puji, setiap kali tu lah kitaorang tepuk, “kita kene bangga dengan hasil kerja kita”, SN cakap, dan bagi menamatkan critic session yang terakhir ptg tu, SN cakap “this group successfull with flying flying flying colours!”, ape lagi kitaorang x kasi can, kitaorang buat group trademark buat kali terakhir…bergegar satu dewan, tp xde orang record time kitaorang wat trademark, kalo ade aku inform, utk photocampIII ni semua kumpulan lulus, petang tu diadakan penyampaian sijil dan anugerah kumpulan dan fasi terbaik, utk photocampIII ni group kacuk menang, kacuk gak menang fasi terbaik, dia dapat baucer tiket penerbangan air asia worth 1.5k, u deserve it dude! sepanjang 3 hari gambar dorang mmg impress pun, after group photo dan bersalam salaman dalam pukul 3 lebih photocampIII tamat dengan jayanya.

terima kasih kepada SN dan moqh kerana memberi aku peluang menyertai photocampIII secara free! weeeeee, byk input aku dapat tp aku x byk amik notes sbb mcm x bersedia sgt, rugi tul, lagi satu aku dah syok berlakon la, de sesape nak offer aku berlakon x? hahahah, sepanjang photocampIII, SN panggil nama aku amat kassan, ni semua moqh punya pasal, dia highlight nama aku amat kassan kat blog dia, dia x sedar dia tu toi af6, hahahahaaaaaaaaaa, korang xyah paggil aku amat kassan panggil aku hapeap jeee…

*rajin lak aku wat report photocampIII ni, dah lama aku x wat report since jarang follow outing…till next entry, keep moving on!



13 Responses to “PhotocampIII besh!”

  1. xyah nak bersambung ar..
    suspen kot..

  2. ceh…cite cengginih pun nk wat bersambung ker??!

  3. 3 hafidzkamaruddin

    faridbadarul
    yang suspen

    mas
    lom habis menulis arrr…

  4. 4 haniframli

    wahahah
    ko mmg..
    t lme plak aku nk nunggu ko
    mnghhpdate

    btw bro aku mk mnjalang hr ahad ney kt btu cve
    hehe

  5. 5 zaitunms

    hai hapip,
    best cite pasal photocamp3 ni.
    add la skali pics masa group2 buat praktikal.
    klu dtg muar bgtau la…akak belanja mee bandung🙂

  6. 6 hafidzkamaruddin

    haniframli
    hahaha
    kali ni ak try update laju2, hahaha
    thaipusam ar ni!
    selamat beramal!

    zaitunms
    hai kak pharmacist, rindu lak kat group2, pic byk kat udey, ti sy try ltk, ok
    mee bandung? waaa weeee

  7. slamat brpindah trus broo…
    & slamat maju jayaa..😉

  8. 8 nashakeem

    alaamaakk..asal lmbt cakap??hehehe….next video k…Short Film Plakk..hehe

  9. bersambung la pulop..huhu.
    selamat berpindah gak bro..selamat maju jaya!!

  10. woo terbaik jd crew cs time photocamp.
    best2 bro.

  11. radin
    thx bro

    nashakeem
    xde hal, heheheee

    cak
    sama2

    rahami🙂

  12. 12 faizzaki

    wah , hpp ! kau tercampak kat group udey. semakin hebat kau. anytime kalo kau free, calling2 la yer, bule aku menuntut ilmu dgn kau

  13. hpp! alo, baru nak beh2 group tup2 kena campak ke group udey.aku tkt dgn bung mas.ampun2 bung mas. uuuu…tp kan.maner ko tau aku nyer fotopages…ekekek..kantoi lak.malu2.
    wlaupun aku sgt2 blur masa photocamp3 tue, aku dah faham sekarang ,….aku sudah faham dan faham.mcm2 la faham, x blh listing.ekekek.
    oh ya! selamat menguruskan bdn! aku pun diet dan ptg2 pegi gim.dan aku berjaya kuruskan bdn aku tp biler dah kurus.uuu..mengandung lah pulak!aku tak tau masa kat photocamp, dah 3 minggu..uuu..sib baik tak gugur sbb naik bukit gie kelas tinggi tueeee!TIPS dr aku –

    1.Kurangkan mkn nasik, x mkn lg bagus (aizat x mkn nasik tau)
    2.Jgn mkn mlm, nak mkn pun before 6 sbb waktu mlm agen pemecah lemak tak aktif.
    3.Ptg2 wat senaman dlm 1 jam.
    4.Weh, trademill tue aku buat setengah jam tau…penat giler.
    5.Carik aweks cun ala2 era fazira utk temankan ko wat trademill tue..ekekekk..baru semangat nak kecilkan pinggang..ekekek…


Leave a Reply

